Autor Wątek: [EX625] temperatura HDD  (Przeczytany 2336 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Doktor No

  • Szeregowiec
  • *
  • :
  • Wiadomości: 22
[EX625] temperatura HDD
« dnia: 10 Maj 2010, 18:17:30 »

Witam

Niepokoi mnie temperatura mojego dysku, mianowicie podczas gdy niewiele robie na komputerze(ogladam przez internet tv, pracuje w wordzie itp) po godzinie pracy temperatura dysku siega 50 stopni, natomiast gdy zaczne grac osiaga temperature nawet do 60 stopni. Czy jest to normalne, a jesli nie to czego moze byc to wina i jak mozna by to zrobic?

pozdrawiam
Zapisane

MSI

  • Administrator
  • Generał
  • *****
  • :
  • Wiadomości: 1972
    • MSI Polska
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Maj 2010, 06:14:49 »

Jakim programem sprawdzałeś? Proponuje odczytać SMART i sprawdzić dysk programem producenta.

Doktor No

  • Szeregowiec
  • *
  • :
  • Wiadomości: 22
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Maj 2010, 16:25:12 »

jest to sprawdzone programami Speedfan, HDD Temperature v.4, everest. Jaki jest program producenta? co mam jeszcze podac? prosilbym o konkretna porade. Dodam ze temperatura procesora jest w miare ok (90stopni max)

pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 12 Maj 2010, 16:26:53 wysłana przez Doktor No »
Zapisane

_dl_

  • Generał
  • *****
  • :
  • Wiadomości: 1534
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Maj 2010, 17:22:31 »

Na samym początku przydało by się wiedzieć jaki to dysk, producent, model. Ciężko wskazywać program producenta nie wiedząc z czym mamy do czynienia.
Zapisane
Gigabyte GA890XA-UD3 | AMD Phenom II 905e 4x2,5Ghz | Scythe Ninja | 4x Kingston 2048MB 1600Mhz HyperX | Radeon HD5830 1GB | 2x1TB HDD| Gigabyte ODIN GT 550W | Chieftec WH-01B-B

Doktor No

  • Szeregowiec
  • *
  • :
  • Wiadomości: 22
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Maj 2010, 17:49:30 »

wydawalo mi sie ze w ex625 jest montowany tylko jeden dysk, ale ok:

Model: WDC WD2500BEVT - 22ZCT0
Serial: WD-WXE309FK3469
Firmware: 11.01A11
Capacity: 250gb
Zapisane

Doktor No

  • Szeregowiec
  • *
  • :
  • Wiadomości: 22
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Maj 2010, 10:05:44 »

widze,ze pomoc na tym forum jest wrecz blyskawiczna.... Czy ktos jest w stanie odpowiedziec na moje pytanie czy musze dzwonic na serwis? Tylko w takim razie pojawia sie pytanie : po co jest to forum?

Zapisane

Lzep

  • Generał
  • *****
  • :
  • Wiadomości: 3244
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Maj 2010, 16:25:29 »

Zdaje się, że nie wiesz co to jest Forum ? Polecam ten wątek -> http://forum.msi-polska.pl/index.php?topic=608.0, a zwłaszcza post wstawiony przez webmastera :
Cytuj
witam,
widze że jednak bez interwencji MSI się nie obejdzie. Chciałbym wyjaśnić kilka rzeczy:
Forum jest miejscem gdzie uczestnicy wymieniają się poglądami oraz szukają odpowiedzi na pytania między sobą. Działanie forum w stylu: User(pytanie) - MSI(odpowiedź) jest pozbawione sensu, ale jeżeli większość uczestników poprze taką koncepcje to możemy zastanowić się nad likwidacją forum i pojawieniem się w jego miejsce innej aplikacji umozliwiającej taką wymianę informacji. 
Trochę stary, ale jak mi się wydaje, nic w tym temacie się nie zmieniło - nadal jest to Forum użytkowników, od kilku lat dodatkowo ze wsparciem inżynierów FAE z MSI (aktualnie Marek_MSI-FAE).
Na Forum nie ma obowiązku odpowiadania, jak ktoś coś wie i ma chęć napisać, to napisze, ale bywają tematy w których nikt nic nie napisał ! Trudno takie jest życie - trzeba szukać gdzie indziej, np. na Globalnym Forum -> http://forum-en.msi.com/index.php
Pozdr.  :)
Zapisane
MSI KT4AV, Athlon XP 2400+@2700+(2.2GHz, 176x12.5, 1.675V), Spire FRII, 2x512MB PC3500 Kingston HyperX(2-2-2-6-1T), 40GB IDE +(80+200) GB SATA, GB-ATI R9550, TV Medion (Ph SAA7134 HL), Chieftec 360-302-DF, WIN2K PL/SP4
----------------------------
Your Time Is Gonna Come ...

MSI

  • Administrator
  • Generał
  • *****
  • :
  • Wiadomości: 1972
    • MSI Polska
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Maj 2010, 05:54:52 »

Programem diagnostycznym WD jest Data Life Guard Tools. Można go znaleźć na stronie producenta.

Doktor No

  • Szeregowiec
  • *
  • :
  • Wiadomości: 22
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Maj 2010, 07:39:13 »

ok mam ten program i co z nim zrobic? jak on moze pomoc w diagnostyce temperatury dysku?
Zapisane

MSI

  • Administrator
  • Generał
  • *****
  • :
  • Wiadomości: 1972
    • MSI Polska
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Maj 2010, 11:13:15 »

Nie tyle temperatury co ogólny stan dysku sprawdzi. Rezultatem pracy tego programu jest kod błędu. Jeśli jest on zerowy to wszystko jest ok. W przeciwnym wypadku są problemy z dyskiem. W to się także wlicza temperatura i błędy w SMART.

Doktor No

  • Szeregowiec
  • *
  • :
  • Wiadomości: 22
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Maj 2010, 17:31:48 »

program ten nie wykazuje zadnych bledow, wszystkie testy przeszedl. Jednak przy ogladaniu filmu z dysku temeratura dysku osiagnela 62 stopnie (max temperatura wg producenta to 65 stopni) wiec wedlug mnie jednak cos jest nie tak, mam racje?

dodam jeszcze ze przy conajmniej kilku grach (np speedway liga, SBK X) komputer sie przegrzewa maksymalnie i samoczynnie wylacza, co mozna z tym zrobic?
« Ostatnia zmiana: 23 Maj 2010, 18:45:24 wysłana przez Doktor No »
Zapisane

MSI

  • Administrator
  • Generał
  • *****
  • :
  • Wiadomości: 1972
    • MSI Polska
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Maj 2010, 06:02:03 »

Proszę go wysłać na serwis. Problemu z przegrzewaniem się, nie rozwiążesz sam na własną rękę.

dune2

  • Szeregowiec
  • *
  • :
  • Wiadomości: 2
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Maj 2010, 08:43:41 »

Witam.
Mam pytanko odnosnie naklejki pod laptopem "Warranty Sticker".Czy jak ja zerwe strace gwarancje ?Chodzi mi o oficjalne stanowisko MSI Polska.
Z gory dzieki za odpowiedz bo chce zdjac dolna pokrywe i przeczyscic lapa bo troche kurzu sie nabralo.
Czy temp. procka ok 63 stopni to norma ?
Zapisane

MSI

  • Administrator
  • Generał
  • *****
  • :
  • Wiadomości: 1972
    • MSI Polska
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Maj 2010, 08:46:22 »

Jak nie uszkodzisz laptopa to nie utracisz gwarancji. Pamiętaj jednak, że jak ją zerwiesz, to serwisant będzie szukał uszkodzeń mechanicznych w komputerze (jeśli ten trafi na serwis). Jak wiesz co robić, to możesz ją zerwać.

dune2

  • Szeregowiec
  • *
  • :
  • Wiadomości: 2
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Maj 2010, 08:59:04 »

A jak bez jej zdjecia wyczyscic skutecznie z kurzu laptopa ?
Zapisane

corek

  • Gość
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Maj 2010, 19:46:38 »

Witam!!!

     Możesz śmiało odkręcić te cztery śrubki i przeczyścić podzespoły pod pokrywą. Kup sprężone powietrze i do dzieła. :)))

pozdrawiam,
corek
Zapisane

Doktor No

  • Szeregowiec
  • *
  • :
  • Wiadomości: 22
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Maj 2010, 12:46:34 »

a jeszcze powiedzcie mi jak dlugo serwis bedzie wymienial mi chlodzenie (lub robil to co potrzeba zeby dysk sie tak nie grzal)?
Zapisane

corek

  • Gość
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Maj 2010, 18:49:55 »

Jeśli wszystkie części mają na stanie, to będzie to trwało do 7 dni łącznie z weekendem. U mnie przynajmniej tak było.
Zapisane

Doktor No

  • Szeregowiec
  • *
  • :
  • Wiadomości: 22
Odp: [EX625] temperatura HDD
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Maj 2010, 17:02:16 »

a powiedzcie mi jeszcze jedno takie btw: dlaczego ten model ma tak swietne opinie na wszystkich recenzujacych portalach, a tak czesto sa problemy z jego grzeniem sie? czyzby marketing msi? ogolnie laptop jest fajny, ale przy tak duzym grzeniu sie bardzo mocno spadaja jego parametry, wiec jest cos nie tak z tym modelem akurat. Powiedzcie mi tylko co oni moga na tym serwisie zrobic , skoro prawdopodobnie uklad chlodzenia jest zle zaprojektowany? Wymienia mi chlodzenie na takie samo i problem nie zniknie, bo musieliby zamontowac bardziej wydajne. Chyba ze robia co innego w serwisie niz mi sie wydaje?
Zapisane