Autor Wątek: Podkręcenie Laptopa MSI GL 72 6QF  (Przeczytany 1333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nowak98n

• Szeregowiec
  • *
  • :
Podkręcenie Laptopa MSI GL 72 6QF
« dnia: 19 Marzec 2019, 21:20:13 »

Witam

Na wstępie powiem że nie znam się na podkręcaniu , wymianie podzespołów itp. i jeżeli temat jest napisany w złym dziale proszę o przeniesienie .
Posiadam Laptopa MSI GL 72 6QF który posiadam już około 3-4 lata i gwarancja już go nie obejmuje. Chcę żeby jeszcze trochę pociągnął bo nie
mam ochoty wymieniać laptopa. Laptop jest przeważnie używany do gier średnio wymagających typu GTA V , COD , BF itp .
Ostatnio oddając go do kumpla na formata powiedział mi że jest możliwość zamontowania w nim dysku SSD a ten posiada fabrycznie wbudowany HDD 1 TB.
Z tego co wiem dyski SSD są szybsze i chciałbym taki właśnie zamontować instalując na nim system a na HDD wpakować gry, zdjęcia oraz filmy .
I tu zaczyna się moje pytanie :

- Ile może kosztować taki dysk SSD 512 GB i czy faktycznie można zamontować go w takim laptopie,
- Czy po takim czasie użytkowania należało by wymienić pastę termoprzewodzącą ,
- Czy jest możliwość wymiany procesora z I7 6700 HQ 2.60 GHz na jakiś mocniejszy nie martwiąc się o chłodzenie i czy jest to opłacalne ,
- Czy jest możliwość dołożenia pamięci RAM z 2 x 4 gb na 2 x 8 gb

I następne pytanie jakie rzeczy pasowało by faktycznie porobić lub powymieniać aby laptop pochodził szybciej i lepiej  jeszcze parę lat .
Czy te rzeczy które wypisałem powyżej opłaca się wymieniać w tym modelu ?
W 2016 roku zapłaciłem za niego prawie 4 tys zł a teraz jest wart około 2500-3000 z tego co na aukcjach widziałem .

Specyfikacja :

Procesor : Intel(R) Core(TM) i7 - 6700HQ 2.60 GHz
Karta Graficzna GeForce GTX 960M + HD Graphics 530
Pamięć RAM : 8 GB (2x4)
Ekran : 17 cali

Nichrome

• Administrator
  • Generał
  • :
  • Born to rule!
Odp: Podkręcenie Laptopa MSI GL 72 6QF
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Marzec 2019, 21:36:39 »

Witam