Autor Wątek: GE63 Raider  (Przeczytany 1525 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

damiandmk

• Szeregowiec
  • *
  • :
GE63 Raider
« dnia: 22 Luty 2018, 07:40:44 »

Witam, kupiłem niedawno MSI GE63VR 7RE Raider. Wersje z GTX 1060 6gb / i7 7700HQ 2,8 GHz / 8GB RAM. I stąd moje pytanie jako że jestem zielony w temacie podkręcania komputera zwłaszcza jeśli o chodzi o tego notebooka biorąc pod uwagę inne chłodzenie niż te w komputerach stacjonarnych. Więc jak daleko mogę się posunąć? Jak to prawidłowo zrobić? Na razie jedyne co potrafię to podkręcić laptopa przez Dragon Center. W Turbo Mode korzystam z ustawień zalecanych Core Clock  Offset: 0MHz i VRAM Clock Offset: 200MHz. Wiem że laptop poradzi sobie spokojnie z podkręceniem bardziej ale nie wiem do końca na ile i jak to zrobić. I jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa, czy używanie ciągle podkręconego komputera znacznie wpłynie na jego żywotność? Pozdrawiam Damian

Nichrome

• Administrator
  • Generał
  • :
  • Born to rule!
Odp: GE63 Raider
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Luty 2018, 08:11:21 »

Witam

Procesora nie podkręcisz, więc tu bez zmartwień.

Jeżeli karta graficzna nie przekracza 95C podczas użycia, to można spokojnie trzymać na niej podkręcenie 24/7.

Żywotność? Jeżeli rok krócej z 20 lat to utrata żywotności, to chyba jednak traci.
Sprzęt jest sprzętem. Jeden wytrzyma 10 lat bez problemów, inny padnie 5 razy w trakcie okresu gwarancyjnego.

Wszystkie moje posty odzwierciedlają moje zdanie i opinię. Nie pracuję dla MSI.

damiandmk

• Szeregowiec
  • *
  • :
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Luty 2018, 11:23:54 »

oho .. 95stopni, a ja się martwiłem gdy podchodziło do 75. Właściwie to chodziło mi o to czy przy trzymaniu na tych 95*C  zaraz nie będę musiał wymieniać karty na nową   ;D

Nichrome

• Administrator
  • Generał
  • :
  • Born to rule!
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Luty 2018, 15:57:23 »

Oczywiście, im mniejsza temperatura, tym lepiej.
Osobiście powyżej 90C w testach syntetycznych nie przekraczam.